Billede

Hej allesammen

Jeg beklager meget jeg ikke har været så aktiv på min blog, men jeg må tilstå jeg er meget mere online på min instergram profil som i kan finde her  http://instagram.com/simone_moos# Jeg ved ikke om jeg vil lukke min blog ned? da jeg synes instagram fungere bedre for mig men det må tiden vise 🙂 På min instagram profil, vil jeg skrive små tekster om min diæt, træning, og liv generalt så tag et kig hvis du er nysgerrig. 

Advertisements

Billede

Billede

Sikke et lækkert vejr det har været i dag. Jeg er hjemme på ferie ved mine forældre i jylland, og det rigtigt dejligt ! Her er der mere ro og orden, særligt også fordi hele min lejlighed er ved at blive renoveret !!?? Men det går allerede fremad og jeg ser frem til at have et nyt lækkert køkken og lave mad i 🙂

Men så til det vigtige i dag som var bentræning og de blev ordenligt tæskede igemmen!! Jeg er helt øm i stængerne nu, og jeg er sikker på at jeg kommer til at gå sjovt i morgen hehe

Benprogram:

Quadriceps 4 sæt af hver

Squat

Leg presses

Hack squat

Leg extension

 

Hamstrings 4 sæt af hver

Lying leg curls

Standing Leg curls

Stiff legged deadlifts

Alle øvlserne kan ses på youtube hvis du selv vil kaste dig ud i dem 🙂

Lørdag er min ynglings dag, efter jeg har gået på diæt og kosten er stram har jeg en “spise dag” Det er endelig et sjovt udtryk ville snart heller kalde det en “nyde dag” hvor man må spise hvad man har lyst til. Heldigvis har jeg ikke den store trang til junk food, så jeg nyder  sunde måltider, som er byggede på de gode fedtsyre og carbs. Hvad mener jeg så med det ? jo altså her kan eksempelvis spise nødder, bær, havregryn, mango, mørk 75%chokolade, sushi, avokado, hjemmelavet fuldkorns pizza, æg, osv

Eksempel på maden jeg kunne spise i dag

Billede

Morgenmad på havregryn proteinpulver bær mango sojamælk og kvænert hørfrø

Billede

Frokost  æggewrap med laks avokado og tomat

Billede

Aftensmad Kød og salat

Billede

Snack  KIMS nødder MUMS !

BilledeI går træne jeg bryst og mave. Det er virkelig noget der rykker og efter jeg har fået et nyt træningsprogram køre det hele bare mere på skinner. Jeg har førhen trænet helt forkert og min træner var helt chokkede hvor galt det stod til. Alt for mange muskelgrupper på engang og ikke ordenlig fokus på de enkel muskelgrupper. Det er så alt ændret nu og jeg har fået et 7 dages splitprogram. Det betyder jeg træner alle dage undtagen 2 dage som er mine hvile dage.

 

Går dagens træning så sådan her ud:

 

Bryst

Incline press

Dumbbell bench presses

Incline Flyes

Cable crossovers

Mave (2 sæt til failure pr. øvelse)

Lying Hip extensions

Lying ab crunches

Twisted crunches

 

Billede

Billede

Jeg er begyndt et sammenarbejde med min nye træner Kasper, og jeg har fået min kost og træningsplan. Jeg skal følge denne diæt de første 2 uger for at få min forbrænding op. Efterfølgende for jeg ny plan som er byggede på at jeg for mere muskelmasse. Det hele er meget pressede, både fordi hele mine lejlighed skal renoveres og alt er bare spredt og gemt væk, så lige nu jeg laver mad i min stue hehe. Men det skal nu ikke holde mig fra at nå mit mål, man må tage det sure med det søde, og jeg er sikker på resultatet bliver helt fantastisk. 🙂

Til jer der er nysgerrige for hvad min kostplan indeholder, finder i den her under. Dog skriver jeg ikke hvor mange gram jeg skal have, da det er tilpasset mig og mine mål. 🙂

Morgenmad kl 7: A38 eller skyr med et æble til og 30g proteinpulver.

frokost kl 11: Salat/grønsager med kød til.

Mellemmåltid kl 14: Salat/grønsager med kød til.

Mellemmåltid 2 kl 17: shake/ eller Salat/grønsager med kød til.

Aften kl 19.00-20: Salat/grønsager med kød til.

sen aften 23.00: shake på mælk

BilledeHvis du har fulgt mig på instagram, så ved du sikkert også at jeg har valgt og stoppe med min Carb Back Loading diæt, da det var kilden til jeg blev syg i snart 3 uger. Jeg var meget glad for diæten. Men vi er jo alle forskellige, og for nogen kan den virke meget godt. Jeg har derfor også valgt og stoppe sammenarbejde med Jens Gram. Hvad gør jeg så nu???!! uden en træner og kostplan når jeg jo ikke mit mål. Men jeg har så efterfølgende, fået kontakt til Kasper Graugaard som bliver min nye træner. Han vil ligge mit trænings program og kostplan, og vi skal mødes i dag og snakke hele planen igennem. Jeg glæder mig som et lille barn!! 🙂 Det betyder jeg skal have morgenmad igen og det jeg endelig meget glad for hehe.

Dagens morgenmad stod på  glutenfri havregrød med mango, æble og himbær A38 med spiseske kværnet hørfrø på toppen.

BilledeBilledeJamie Eason er endnu en fitness kvinde med power, og som også inspirere mig meget i forhold til kost og træning. Hun er fitness model, og er meget respekteret i fitness branchen i USA. Hun er tals mand på Bodybuilding.com, hvor hun laver trænings og kostprogrammer, og som man kan prøve gratis. Hun er gravid lige nu, og man kan følge hendes forløb på hendes facebook side: https://www.facebook.com/OfficialJamieEason.

 

BilledeJeg have en fantastisk Grundlovsdag i går, min energi er 100% tilbage og mit overskud er så stort. Svimmelhed og utilpashed er væk og jeg føler mig som et helt nyt menneske. Jeg har lavet nogen ændringer i min kostplan, så jeg nu spiser et måltid om morgen, da det muligvis er skyld i at jeg har været så ved siden af mig selv.  Jeg fik trænet i går og det stod på bryst, biceps og skulder samt trips. 

Selv om, jeg kun fik trænet 2 gange i sidste uge, kan jeg allerede mærke at jeg har mistede lidt masse, og det da ærgerligt, men jeg må også bare indse at man skal passe på sig selv, og sin krop og ikke presse sig selv når man er syg. Jeg har bare alt for meget krudt i røven, og jeg glæder mig til at komme tilbage i mine faste rammer med hensyn til træningen 😀

 

BilledeAmalie fra http://mallibuesfitness.wordpress.com har lavet et lille blog portræt omkring mig, og jeg synes i skal tjekke hendes flotte fitnessblog ud, da man kan finde meget god inspiration til kost og træning. 🙂

BilledeSikke en omgang jeg har været igennem, svimmelhed, slem hovedepine, utilpashed og bare ingen energi de sidste mange dage. Det først i dag jeg føler mig nogenlunde på toppen og det bare dejligt det begynder at gå fremad. Jeg var ved at blive godt sindssyg i hovedet at have det så dårligt. Med hensyn til lægebesøg i går, tjekkede han mig for bihulebetændelse, men der var ikke noget at se, så jeg fik bare noget stærkere smertestillende piller.  Jeg er ikke stor fan af at dope sig med medicin så har holdt det til et minimum.  Det værste ved det hele er at jeg aldrig har haft det sådan her før. Jeg tror bestemt det min krop der siger fra og at jeg presser mig selv for meget.. Men jeg bliver nød til at lytte til min krop og tage en dag af gangen. Det kan godt stresse mig endnu mere at jeg nu er sat nogen dage ud af træning.. men det skal jeg nok indhente 🙂  jeg var nede og dyrke 40 mins cardio i går bare for lige at komme lidt igang. Det kunne jeg godt holde til men jeg have ingen kræfter til styrketræning. Jeg ser det som en lille sejer og jeg er sikker på jeg er klar til at give den gas i næste uge.